Pięć diecezji katolickich w regionie Cagayan Valley w północno-wschodniej części największej wyspy filipińskiej Luzon posadzi w ciągu najbliższych 500 dni 1,2 mln drzew. Ekologiczna kampania „Missio 500” wystartowała 14 stycznia w archidiecezji Tuguegarao przed uroczystym wręczeniem paliusza miejscowemu arcybiskupowi – Ricardo Baccayowi, poinformował portal Konferencji Biskupów Katolickich Filipin.
„Missio 500” jest częścią cyklu obchodów przypadającej w tym roku 500. rocznicy katolicyzmu w tym wyspiarskim kraju azjatyckim. Na archipelag położony na Pacyfiku chrześcijaństwo dotarło 16 marca 1521 za sprawą członków hiszpańskiej wyprawy dookoła świata pod dowództwem portugalskiego kapitana Ferdynanda Magellana.
Region Cagayan Valley w listopadzie 2020 bardzo ucierpiał na skutek powodzi wywołanej przez tajfun Ulisses. Powódź dotknęła ponad 277 tys. ludzi, 73 osoby utonęły. Ta klęska żywiołowa wyraźnie wskazała na „pilną potrzebę ochrony naszego wspólnego domu” – powiedział, rozpoczynając akcję sadzenia drzew biskup Jose Elmer Mangalinao z diecezji Bayombong w Cagayan Valley.
Film "21:37" o reakcjach Polaków na śmierć Jana Pawła II będzie dostępny na Netflixie!
2025-06-30 09:19
Vatican Media
Vatican Media
„Tamten kwiecień 2005 roku pokazał, jak bardzo jesteśmy sobie bliscy, gdy zapominamy o podziałach. Na ulicach panowała wtedy niezwykła atmosfera – ludzie przestali się kłócić, zaczęli mówić do siebie życzliwiej, bardziej po ludzku" – mówi w rozmowie z Vatican News Mariusz Pilis, reżyser dokumentu „21.37", który od premiery 2 kwietnia br. obejrzało już ponad 120 tysięcy widzów.
Rozważania na niedzielę ks. Mariusza Rosika: Bóg w dom – pokój w dom
2025-06-30 14:05
Ks. Mariusz Rosik
meczennicy.franciszkanie.pl
Wysyłając swych uczniów na misje, Jezus daje im szczegółowe wskazania, jak powinni postępować. Właśnie w ramach tzw. Mowy Misyjnej pojawia się nakaz: „Gdy do jakiego domu wejdziecie, mówcie: Pokój temu domowi” (Łk 10,5). Jaką treść podsuwał Jezus pod pojęcie „pokoju”? Zapewne w Ewangelii pisanej po grecku dopatrywać się można tu nie tylko myśli judaistycznej, a więc środowiska życia Jezusa, ale także konotacji greckich, a może nawet rzymskich.