System edukacji powinien współgrać z tym, czego oczekują wykładowcy na uczelniach wyższych
-mówiła w „Sygnałach dnia” w Radiowej Jedynce minister edukacji Anna Zalewska.
Szefowa MEN podkreślała, że trzeba podjąć intensywne prace nad zmianami w systemie edukacji i samym egzaminie maturalnym, by odzyskał on dawna rangę.
(…) zinfantylizowaliśmy maturę, liceum generalnie. Ono jest kursem przygotowującym do matury, cykl właściwie 2,5-letni kończy się tym, co nie zawsze odzwierciedla wiedzę. Mam taką petycję młodzieżowego sejmiku województwa dolnośląskiego, bardzo mądrzy młodzi ludzie, którzy też widzą te niedoskonałości, pokazują i proszą, żeby ten system edukacji współgrał z tym, czego oczekują wykładowcy na uczelniach wyższych na przykład. W związku z tym trzeba poważnie porozmawiać o tym egzaminie
-mówiła Zalewska.
Egzamin maturalny składa się z dwóch części - maturzyści muszą rozwiązać test i napisać tekst własny. Z tej formuły egzaminu nie jest zadowolona minister edukacji Anna Zalewska.
Reklama
Matura pisemna jest tak sformułowana, że młodzież nie powinna się bardzo frustrować, bo właściwie każdy, nawet nie analizując jego umiejętności i możliwości korzystania z tej wiedzy, która jest mu dana w liceum, może zdać. Formuła egzaminu ustnego, choć już zmieniona, jeszcze jest niewystarczająca
-powiedziała minister edukacji w Polsat News.
Matura powinna być weryfikacją wiedzy abiturienta.
Domagają się tego i uczniowie, i wyższe uczelnie
-podkreślała.
Poniedziałek 5 maja jest w tym roku pierwszym dnia zdawania egzaminu dojrzałości. Co drugi tegoroczny maturzysta przybył na Jasną Górę. W całej Polsce do matury przystąpiło ponad 334 tys. osób. Ok. 141 tys. młodych nawiedziło częstochowskie Sanktuarium.
Pan uczy nas „ufnego zasiewania Ewangelii tam, gdzie jesteśmy, a następnie czekania, aż zasiane ziarno wzrośnie i wyda owoce w nas i w innych” – powiedział Papież Franciszek w rozważaniu przed południową modlitwą „Anioł Pański”.